نکات طلایی در طراحی منوی سایت

نکات طلایی در طراحی منوی سایت

نکات طلایی در طراحی منوی سایت

در دنیای امروز کسب و کار میتوان گفت که قسمت مهمی از کسب و کار و درآمد زایی شما به وب سایت شرکت شما و چگونگی طراحی و چیدمان آن بستگی دارد.

اما آنچه که مهم میباشد این است که طراحی وب سایت شما باید با توجه به نوع کسب و کار و نیازمندی های کاربران و مشتریان و محصولات و خدمات ارایه شده از سمت شما باشد و بی اعتنایی شما به مباحث فنی مانند محتوا، امنیت، طراحی و کاربر پسندی و خصوصا نحوه چیدمان کالا و خدمات در سایت شما میتواند منجر به خطر افتادن کسب و کار شما شود.

در این مقاله سعی نموده ایم که به نکاتی طلایی و مهم در نحوه چیدمان و نمایش محصولات در طراحی سایت اشاره کنیم.

منو و چیدمان مناسب برای سایت طراحی کنید

یکی از مهمترین نکاتی که در طراحی سایت باید به آن توجه کنید نحوه چیدمان و معرفی محصولات و خدمات شما در سایت میباشد.

اگر که تمایل دارید که کاربران شما بعد از ورود به سایت شما مجذوب وب سایت شما شده و تمایل داشته باشند که همه بخش های وب سایت شما را مورد بازدید قرار دهند لازم هست که مطالب ، محصولات و خدمات سایت خود را به بهترین شکل ممکن نمایش دهید تا بتوانید از این طریق بازدید داشته و متعاقبا فروش خود را افزایش دهید.

به یاد داشته باشید که نحوه چیدمان و معرفی محصولات شما در سایت میتواند یک معرفی و راهنمای مناسب برای کاربران و بازدید کنندگان شما باشد، به نحوی که مشتریان شما بتوانند به راحتی محصولات مورد نظر خود را انتخاب و نسبت به خرید آن اقدام کنند.

چیدمان و طراحی منوهای شما در سایت به قدری مهم میباشد که یک طراحی و چیدمان نا مناسب میتواند تاثیر مستقیمی بر روی نحوه درآمد زایی و کسب درآمد شما بگذارد.

بررسی و مقایسه محصولات

نحوه طراحی و نمایش محصولات در سایت باید به صورتی باشد که برای کاربران امکان بررسی و مقایسه محصولات و کالاها چه از بعد قیمت ، کیفیت یا برند وجود داشته باشد.

صرفه جویی در وقت و زمان مشتری

صرفه جویی در وقت و زمان کاربران و بازدید کنندگان سایت میتواند یکی از دلایل استقبال مشتریان شما برای خرید محصولات شما در خرید های اینترنتی باشد که در نتیجه میتواند باعث تسریع در روند خرید،جلب رضایت مشتریان شما و افزایش درآمد زایی شما شود.

چیدمان ساده محصولات

سعی کنید از هر گونه پیچیدگی و شلوغ کاری در معرفی محصولات خود درسایت خودداری کنید، چرا که هر چقدر چیدمان منوهای شما ساده تر باشد مشتریان به راحتی میتوانند محصولات خود را پیدا و انتخاب کنند، در غیر این صورت مشتری دچار کلافگی و سردرگمی شده و به راحتی سایت شما را ترک میکند.

استفاده از منوی جستجو

یکی از ساده ترین و در عین حال مهم ترین ابزار های سایت منوی جستجو میباشد. این قابلیت برای سایت های فروشگاهی از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد.

این منو به مشتری این امکان را میدهد تا بتواند در کمترین زمان ممکن کالا و خدمات مورد نظر خود را انتخاب و خرید لازم را انجام دهند.

این منو باید در صفحه اصلی سایت و در معرض دید مشتری تعبیه شود تا کاملا در معرض دید مشتری باشد.

تصاویر جذاب و با کیفیت

به یاد داشته باشید که مشتری در فروشگاههای اینترنتی ، کالا  و محصول را صرفا بر اساس عکس و تصویر مورد نظر خود خریداری میکند، پس تا میتواند از تصاویر جذاب و چند بعدی برای معرفی محصولات خود انتخاب کنید و در صورت امکان سعی کنید که از یک عکاس حرفه ای برای عکس برداری محصوات خود استفاده کنید.

تصاویر متضاد

یکی از چیزهایی که معمولا در سایت های ارایه خدمات زیبایی و آرایشی استفاده میشود استفاده از عکس های قبل و بعد از ارایه خدمات میباشد که میتواند تاثیر زیادی در جلب و جذب مخاطبان شما داشته باشد و میتواند به نوعی بیانگر کیفیت بالای محصولات شما باشد.

تاریخ انقضای محصول

یکی از مواردی که باعث جذب مشتری و جلب اعتماد کاربران خواهد شد ، درج تاریخ انقضای محصول میباشد، که مخصوصا در مورد فروش محصولات آرایش و بهداشتی و مصرفی بسیار در جلب اعتماد مشتریان و کاربران میتواند تاثیر گذار باشد و به نوعی یک کمپین تبلیغاتی موثر برای برند شما محسوب شود.

مرتب سازی محصولات

یکی از قابلیت هایی که باعث سریع تر شدن روند انتخاب و خرید و طبیعتا خرید مشتری می شود استفاده از دکمه مرتب سازی و یا سورت محصولات میباشد.

مشتری باید بتواند به راحتی محصول و یا خدمت خود را با توجه به پارامترهایی مانند، ارزانترین، جدیدترین، محبوبترین و یا پر فروش ترین سورت و مرتب نماید تا بتواند به راحتی کالای خود را انتخاب و خرید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید