طراحی فروشگاه اینترنتی

درباره طراحی فروشگاه اینترنتی چه میدانیم

تا چند سال قبل کمتر کسی تصور میکرد که فروشگاههای اینترنتی و آنلاین بتوانند به عنوان یکی از سریع ترین،مهمترین و امن ترین شیوه ها و روش های فروش کالا به مشتریان در بازار رقابتی امروز حضوری پر رنگ و تاثیر گذار داشته باشند، به نوعی که بسیاری از کسب و کار های سنتی و حتی اشخاص حقیقی به سمت بازار فروشگاه های اینترنتی روی بیاورند.

اما نکته مهم اینجاست که ما از دنیای فروشگاه های اینترنیت و آنلاین چه میدانیم؟

آیا صرفا اینکه ما یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنیم باعث درآمد زایی خواهد شد؟

اینها همه نگرانی ها و دغدغه هایی میباشد که یک سازمان  برای طراحی فروشگاه انلاین و راه اندازی کسب و کار خود دارد.

طراحی ظاهری یک فروشگاه اینترنتی باید چگونه باشد؟

 اولین و مهمترین عامل برای طراحی یک فروشگاه اینترنتی که بسیار اهمیت دارد زیبایی،جذابیت و در عین حال سادگی و کار بر پسند بودن یک فروشگاه اینترنتی میباشد.

یک فروشگاه آنلاین در حین جذابین بصری نباید باعث سردرگمی مشتری شود و باید بتواند کالای مورد نظر خود را پیدا و ثبت سفارش را انجام دهد.

الاها و خدمات ارایه شده در سایت باید کاملا منظم و دسته بندی شده باشد به گونه ای که در کمترین زمان بتواند کالای مورد نظر خود را پیدا کند.

عکس محصولات

یکی از مهمترین و به نوعی یکی از کلیدی ترین عوامل فروش های آنلاین ، زیبایی بصری کالای ارایه شده در سایت میباشد.

نکته مهم اینجاست که مشتری کالای مورد نظر خودش رو صرفا بر اساس زیبایی ظاهری و عکس کالای مورد نظر خودش انتخاب میکند پس سعی کنید که حتما هنگام طراحی سایت خودتان برای عکس برداری از محصولات مورد نظر از یک عکاس حرفه ای برای عکس برداری محصولات خود استفاده کنید.

چگونگی ثبت نام و پرداخت مشتری در سایت

تصور کنید که وارد سایتی شده ای و بعد از انتخاب محصول میخواهید اقدام به ثبت نام و یا پرداخت وجه کنید ، که با فرآیندهای پیچیده و سوالات زیاد و پر ابهام مواجه میشوید و در نهایت عطای خرید را به لقای آن بخشیده و خارج می شود.

یادمان باشد که مشتری انتظار دارد بعد از انتخاب کالای مورد نظر خود بدون هیچ گونه پیچیدگی و به سادگی و در کمترین زمان ممکن فرآیند ثبت نام و یا خرید خود را انجام داده و پس از ثبت سفارش اطلاعات پیگیری سفارش خود را دریافت کند.

خدمات پس از فروش

یادمان باشد که مشتریان و کاربران سایت ما یک بار مصرف نیستند و قرار نیست تنها یکبار از سایت ما خریدی را انجام دهند و این خرید و برقراری ارتباط به صورت کاملا دایمی میباشد.

درج آدرس و مشخصات مجموعه در سایت و امکان ارتباط تماس مستقیم مشتری با ما و ارایه خدمات پشتیبانی به صورت آنلان و آفلاین میتواند به کسب اعتماد مشتریان خیلی کمک کند.

انتخاب اسم مرتباط دامنه و فروشگاه

یکی از مهمترین نکات در طراحی سایت، انتخاب نام مناسب برای دامنه و سایت میباشد.

بسیار دقت داشته باشید که حتما نام انتخابی برای دامنه و سایت شما باید ارتباط مستقیمی با نوع کالا و خدمت ارایه شده داشته باشد.

انتخاب نام مناسب برای دامنه و سایت تاثیر بسیار مستقیمی بر کمپین هیا بازاریابی ، فروش و برندینگ شما و نهایت بر میزان فروش شما میگذارد، پس قبل از طراحی سایت حتما مطالعه دقیقی برای انتخاب نام دامنه و سایت داشته باشید.

باز شدن سریع سایت

تصور کنید که برای خرید اینترنتی وارد سایت مورد نظر خود می شوید و متوجه می شوید که سرعت لود شدن و یا بالا آمدن سایت بسیار پایین میباشد و یا اینکه صفحات سایت به کندی باز می شوند، مطمئنا به سرعت سایت را بسته و به سراغ یک سایت دیگر می روید.

به همین سادگی فروشگاه مورد نظر یک فروش را از دست می دهد و اگر این قضیه تداوم داشته باشد به هیچ وجه به درآمد زایی نخواهد رسید.

به یاد داشته باشید در الگوریتم های جستجو گر گوگل حداکثر زمان باز شدن سایت چیزی کمتر از 3 ثانیه میباشد.

توصیه میکنیم که بعد از طراحی و راه اندازی سایت خود حتما با یک متخصص سئو و بهینه سازی سایت مشورت کنید.

نماد الکترونیکی یا   Enamad

مهمترین دارایی یک فروشگاه اینترنتی اعتمادی است که از مشتریان خودش به دست میاورد.اما نکته مهم اینجاست که این اعتماد رو چطور میشه به دست آورد.

همانگونه که همه شما اطلاع دارید نمایش لوگوی اینماد در ساین های فروشگاهی باعث جلب اعتماد مشتریان خواهد شد.

پس بعد از طراحی فروشگاه اینترنتی خودتان سعی کنید که حتما نسب به دریافت نماد اعتماد اقدام کنید.

ریسپانسیو بودن فروشگاه اینترنتی

امروزه دیگه کمتر کسی رو میتونید پیدا کنید که از گوشی خودش برای استفاده روزمره و یا خرید از فروشگاههای آنلاین استفاده نکند.

طبق آخرین آمار و اطلاعاتی که گوگل منتشر نموده است بیش از 60درصد کاربران گوگل از گوشی استفاده میکنند.

توصیه میکنم که هنگام طراحی سایت و دریافت مشاوره از متخصصان طراحی سایت خود حتما واکنش گرا بودن سایت را جزوی از الزامات خودتان قرار دهید.

صفحه تماس با ما

همیشه سعی کنید که در کانال های ارتباطی مختلف با مشتریان در ارتباط باشید تا مشتریان به ساده ترین شیوه های ممکن بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

یادتون باشه که مشتریان و مخاطبان شما بزگترین سرمایه های شما برای ادامه کسب و کار شما هستند.